Koszt zatowarowania sklepu internetowego?

Jeśli wiemy już w jakiej branży ma działać nasz sklep internetowy, można już przystąpić do jego uruchomienia. Żeby jednak możliwe było rozpoczęcie sprzedaży, konieczne jest zatowarowanie sklepu. To z kolei wiąże się z mniejszymi lub większymi kosztami. Okazuje się jednak, że ręczne dodawanie towarów nie jest jedyną opcją. Możliwe jest zatowarowanie sklepu internetowego w znacznie prostszy i szybszy sposób – chociażby wybierając prowadzenie e-sklepu w modelu dropshipping. Jest to nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy.

Ile kosztuje zatowarowanie sklepu?

W zależności od tego, na jakie rozwiązanie się zdecydujemy, koszt zatowarowania sklepu internetowego może być inny. Tak naprawdę to kwota potrzebna na zakup asortymentu do sklepu może być różna w zależności od wyboru danego przedsiębiorcy. Bardzo duże znaczenie ma to, jaki towar chcemy sprzedawać. W zależności od rodzaju asortymentu potrzebne może być kilka czy kilkanaście tysięcy złotych. Na początek nie zaleca się jednak wydawać zbyt wiele pieniędzy na towar, czyli lepiej jest się wstrzymać z robienie dużych zapasów. Wystarczy kupić po dwóch czy trzech sztukach kilku różnych produktów i wystawić je na sprzedać. Dzięki temu możliwe jest także sprawdzenie tego, co najlepiej się sprzedaje. Bardzo ważną kwestią jest zadbanie o przedstawienie oferowanych produktów w odpowiedni sposób. Konieczne jest zainwestowanie w profesjonalną sesję zdjęciową, co wiąże się z kosztami z rzędu od stu do tysiąca złotych. Najczęściej sprzedawcy decydują się na magazynowanie towaru u siebie w domu, a potem na wynajem magazynu. W przypadku wynajmu miesięczne koszty wynoszą od czterystu do dwóch tysięcy złotych. Wszystko zależy od tego, jaki jest metraż i lokalizacja magazynu. Jeśli sklep internetowy jest uzupełnieniem stacjonarnego sklepu, to znika praktycznie problem z brakiem zatowarowania, gdyż wówczas przedsiębiorca dysponuje już powierzchnią magazynową.

Alternatywą dla wynajmu magazynu jest prowadzenie sklepu internetowego w modelu dropshipping. Dzięki temu możliwe jest szybkie zatowarowanie swojego e-sklepu i to bez konieczności posiadania własnego magazynu. W przypadku dropshippingu magazynowaniem i wysyłką towaru zajmuje się hurtownia, z którą zdecydowaliśmy się współpracować. Jest to duża oszczędność czasu i pieniędzy dla przedsiębiorcy. Na podstawie umowy z hurtownią towar jest wysyłany do klienta dopiero po złożeniu przez niego zamówienia. Oznacza to, że towar jest kupowany dopiero po jego sprzedaniu. Nie trzeba martwić się tym, że jakiś produkt się skończył w magazynie i trzeba go zamówić, a w tym czasie klienci nie mogą go kupić. Integracja sklepu z hurtownią online pozwala na uniknięcie kosztów związanych z magazynowaniem i realizacją zamówień, a to z kolei wiąże się z możliwością naliczania mniejszych marż. Opłaty za dropshipping to zwykle prowizja wynosząca maksymalnie do 10% wartości towaru. Trzeba jednak pamiętać tym, że właściciel sklepu płaci wyłącznie za to co zostało sprzedane, a nie za cały asortyment na stanie. Bardzo korzystnym sposobem zatowarowania sklepu online jest dzierżawa określonego towaru za umówioną z dostawcą kaucją.