Nasz własny e-biznes

Jeśli chodzi nam po głowie pomysł założenia e-biznesu, z pewnością zastanawiamy się, ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego. Istnieją różne rozwiązania, jednak my skupimy się na niskobudżetowym. To z pewnością tańsze rozwiązanie niż założenie sklepu stacjonarnego.

Na dobry początek

Początkujący e-przedsiębiorcy mogą często spotykać się ze stwierdzeniem, że biznes internetowy jest bardzo kosztowny, a jego uruchomienie wiąże się z posiadaniem przez właściciela specjalistycznej wiedzy. To błąd, ponieważ sklep internetowy założymy mając nawet 100 złotych. Sekret polega na zaoszczędzonym czasie, jak i pieniądzach. Ostateczna wysokość kosztów zależy od wielu czynników.

Przede wszystkim musimy wynająć oprogramowanie. Ciekawą ofertę posiada Sky-Shop.pl, gdzie wystarczy nam średnio 70 złotych na miesiąc. Zlecić zaprojektowanie jak i stworzenie sklepu możemy specjalistycznej firmie, jednak to wydatek z rzędu kilku tysięcy złotych! Kolejnym krokiem jest domena, jak i hosting. Bez tego nie będziemy mogli stworzyć internetowego sklepu – strona to jego podstawa w sieci. Podliczmy także wydatki, które powiązane są stricte z podatkami. Musimy zarejestrować firmę, odprowadzać składki, księgowość. Jak widać – nawet, jeśli to nasz pierwszy sklep, czeka nas nie jeden wydatek.

Marketing i reklama, czyli skuteczne narzędzia XXI-wieku

Bez dobrej reklamy, w którą powinniśmy zainwestować już na początku, nie mamy szans na zdobycie szybkiej popularności, która przyniosłaby nam wielu stałych klientów. Warto odłożyć trochę na reklamę sklepu, wykonać ulotki, rozwiesić ogłoszenia, rozdawać wizytówki. Dobrym sposobem jest również e-mail marketing, content marketing czy kampanie na Facebooku. To od nas zależy, która metoda reklamy będzie dla naszego internetowego sklepu najkorzystniejsza.
Koszt sklepu internetowego to również produkty. Na początku warto skupić się na mniejszej ilości i podpatrzeć, co klientom wpada w oko. Pomoże to nam w przyszłości uniknąć zakupu tych z nich, które kupowane są niechętnie, bądź i wcale.

Nie inwestujmy więc w wielotysięczne nakłady, a małe, lecz opłacalne. Stale rozbudowujmy nasze zaplecze, a proces realizacji zamówień będzie przebiegał szybciej. Zadowoleni klienci będą chętnie wracać do naszego sklepu. Koszt sklepu internetowego powinien również wliczyć się w promocję opartą na współpracy z blogerami, którzy organizują różnorodne konkursy, w których nasi klienci mogliby wygrywać ciekawe nagrody.

Ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego?

W wydatki wliczyć należy również przechowywanie naszych towarów. Dobrym sposobem, który pomoże nam obniżyć koszty jest współpraca z hurtownią. To ona będzie odpowiadała za wysyłkę zamówionych w naszym sklepie towarów. Dzięki temu unikniemy opłat za wysyłkę czy reklamację, oszczędzając dużo pieniędzy. Jeśli pragniemy jednak przechowywać nasz towar w naszym domu, również istnieje taka możliwość.

Jak więc widać, trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ,,ile kosztuje otwarcie sklepu internetowego?”. To kwestia bardzo różnorodna, która zależy od wielu czynników: rodzaju naszego sklepu, wybranego oprogramowania, hostingu, magazynowania towarów, jak i samych produktów, które będą w naszej ofercie.