Jak skutecznie sprzedawać przez internet?

Skuteczna sprzedaż przez internet

Dobry produkt to nie wszystko. W erze setek, jeśli nie tysięcy sklepów internetowych klient wybierze ten, który mu najbardziej odpowiada. Dobra reklama może przyciągnąć go na stronę, ale nie znaczy to jeszcze, że coś kupi. Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy i szukasz sposobu na zwiększenie konwersji, jesteś w dobrym miejscu.

Dzięki temu artykułowi unikniesz popularnych błędów, które na różnych etapach zakupów odrzucają klientów.

Jak zwiększyć sprzedaż w internecie? Postaw na UX.

User experience jest jednym z najważniejszych czynników w sprzedaży internetowej. Odnosi się do każdego doświadczenia internauty, który robi zakupy. W twoim najlepszym interesie leży to, aby po drodze nie napotkał na jakąkolwiek trudność lub barierę.

Każda z nich jest bowiem powodem, przez który klient może przerwać transakcję. Pamiętaj, że dzisiejszy świat jest szybszy i nikt z nas nie ma tyle cierpliwości. Do kupowania przez internet odnosi się to podwójnie, ponieważ każdy z nas chce robić to jak najprościej. Ty też nie tracisz czasu na strony, które z tobą nie współpracują. Nie oczekuj, że klient jest bardziej cierpliwy.

Dlatego skuteczna sprzedaż w internecie opiera się na ułatwieniu mu drogi od wejścia na stronę do sfinalizowania transakcji.

Jak sprzedawać w internecie? Zadbaj o te sprawy!

Sklep internetowy ma to do siebie, że jest bardzo rozbudowaną witryną. Żeby klient się w nim nie zgubił, zapewnij mu dobre narzędzia do nawigacji. Czytaj dalej a dowiesz się, jak to zrobić.

Dopracowane menu

Panel menu prawdopodobnie będzie pierwszą rzeczą, z której użytkownik skorzysta po wejściu na twoją stronę. Będzie chciał znaleźć interesujący go produkt, więc ułatw mu to zadanie. Po pierwsze: umieść menu w widocznym miejscu, żeby użytkownik nie miał problemu ze znalezieniem go. Po drugie: zadbaj o nawigację w nim. Kategorie powinny być dopasowane do klientów sklepu, a samo menu czyste i przejrzyste. Znajdź złoty środek pomiędzy zbytnim skomplikowaniem a nadmierną prostotą.

Przyjazny koszyk

Bardzo wielu klientów dodaje kilka produktów do koszyka, a potem z jakiegoś powodu porzuca zakupy. Zminimalizuj ten efekt poprzez ułatwienie obsługi samego koszyka. Dodaj do niego wszelkie niezbędne opcje, które mogą się przydać użytkownikowi. Do najważniejszych z nich należą:

  • możliwość kontynuowania zakupów po dodaniu produktu,
  • kontrola zawartości koszyka ze strony głównej (bez wchodzenia do niego),
  • zmiana wariantu produktu z poziomu koszyka,
  • prosty design (bez dodatkowych i mogących zmylić elementów).

Bezproblemowe logowanie

Zakładanie konta i logowanie się do niego są jednymi z największych wrogów konwersji. Aby nie zniechęcić użytkownika na tym etapie, przygotuj maksymalnie prosty formularz, który nie wymaga podawania nadmiernej ilości danych. Ważne jest także, aby nie wprowadzał w zakłopotanie i pomagał przejść przez rejestrację, np. poprzez wyraźne wskazanie popełnionych błędów.

Dobrym pomysłem jest także rozbicie rejestracji na dwa lub trzy poziomy. Wtedy klient nie będzie mierzył się naraz z ogromnym formularzem, tylko uzupełni informacje stopniowo.

Skuteczna sprzedaż w internecie może odbywać się także bez zakładania konta. Niektóre sklepy dają możliwość kupowania jako gość, co często się sprawdza.

Duży wybór opcji dostawy i zapłaty za towar

Kolejną barierę w zakupach może stanowić dostawa, szczególnie jeśli jest za droga. Nikt nie będzie chciał kupić produktu za 20 zł, skoro drugie tyle zapłaci za kuriera. Dlatego tak ważne jest maksymalna obniżka kosztów dostawy albo przynajmniej różnorodność jej opcji. Pamiętaj, że poza kurierem są także inne, tańsze rozwiązania, takie jak poczta, kioski RUCH-u lub paczkomaty. Daj klientowi wybór!

To samo tyczy się opcji zapłaty. Przelew, PayPal, Blik, karta płatnicza czy tradycyjna zapłata przy odbiorze — każda z tych opcji ma swoich oddanych fanów, którzy mogą poczuć się rozczarowani, jeśli nie znajdą jej w twoim sklepie. Na tyle, że porzucą zakupy. Dlatego w miarę możliwości także tutaj zróżnicuj dostępne metody.

Jak sprzedawać w internecie? — Podsumowanie

Teraz już rozumiesz, o co chodzi. Zwiększenie konwersji na stronie sprowadza się przede wszystkim do ułatwienia jej obsługi potencjalnym klientom. Jeśli uda ci się usunąć każdą barierę, która może stanąć na drodze do sfinalizowania transakcji przez użytkownika, odnotujesz dużo większą sprzedaż.