Co sprzedawać w sklepie internetowym?

Jeśli mamy już pomysł na biznes i decydujemy się na prowadzenie sklepu internetowego, przychodzi czas na sprecyzowanie bardzo istotnej kwestii – co będziemy sprzedawać w swoim e-sklepie? Każdego roku w sieci pojawiają się kolejne sklepy, ale nie każdy z nich może pochwalić się wysoką sprzedażą i nieprzeciętnymi zyskami. Nie jest wcale tak łatwo przebić się przez tak ogromną konkurencję ze swoją ofertą. Oprócz skutecznej promocji swojego biznesu trzeba najpierw zadbać o to, aby odpowiednio zatowarować sklep. Chodzi tutaj o towary, które Internauci rzeczywiście będą chcieli kupować. Co zatem można im zaoferować?

Co sprzedawać w sklepie internetowym, czyli wybór produktów do sklepu internetowego

Zanim zdecydujemy się na otwarcie swojego pierwszego sklepu internetowego, należy bardzo dobrze przemyśleć to, co będziemy w nim sprzedawać. Wymaga to dokładnego przeanalizowania ofert konkurencji i sprawdzenia tego, co sprzedają inni. Dzięki głębokiej analizie możliwe będzie uniknięcie niepotrzebnych błędów, które popełniły już przed nami inne firmy. Ponadto dzięki temu możliwe będzie stworzenie lepiej dopasowanej pod klientów oferty oraz przekazu reklamowego. Z całą pewnością warto sięgnąć po gotowe raporty i analizy, które można znaleźć w serwisach branżowych.

Okazuje się, że Polacy najchętniej kupują online sprzęt elektroniczny, w tym RTV/AGD oraz komputery i oprogramowanie. Na drugi miejscu są bilety do kina, na mecze, do teatru czy też na koncert. Spora część osób decyduje się na zakup przez Internet książek, płyt i filmów. Dotyczy to zarówno szeroko pojętej kultury w formie fizycznej, jak i cyfrowej. Sporą popularnością cieszą się także sklepy online sprzedające odzież oraz obuwie, akcesoria i dodatki. W czołówce najczęściej kupowanych produktów online znajdują się także sprzęt i akcesoria sportowe, artykuły dziecięce i zabawki, wycieczki i podróże oraz kosmetyki i artykuły higieniczne. Mniej kupujemy przez Internet artykułów wyposażenia domu, w tym mebli i artykułów wnętrzarskich oraz artykułów spożywczych, ubezpieczeń i polis. Tylko 11% przypisuje się kategorii samochodów i części samochodowych oraz produktom farmaceutycznym (leki, suplementy diety) i artykułom dla kolekcjonerów. Na szarym końcu listy najczęściej kupowanych produktów online znajdują się materiały budowlane i wykończeniowe oraz nieruchomości.

Jeśli szukasz więcej pomysłów na sklep internetowy to zobacz też artykuł: Co sprzedawać w sklepie internetowym?

A skąd pozyskać asortyment dla sklepu internetowego?

Gdy wybierzemy już branżę, w której chcemy działać w Sieci, przychodzi czas na zatowarowanie sklepu internetowego. Wymaga to zatem znalezienia odpowiednich dostawców i nawiązania z nimi współpracy. Po ustaleniu warunków współpracy z wybraną hurtownią wraz z cenami poszczególnych produktów przychodzi czas na sięgnięcie po nowoczesne rozwiązania IT. Stworzenie stałego połączenia sklepu z bazą produktową dostawców jest niezbędna, jeśli chcemy na bieżąco mieć aktualizowane stany magazynowe i ceny na swojej witrynie. Najlepszym rozwiązaniem jest zintegrowanie swojego sklepu z hurtowniami. Obecnie możliwe jest prowadzenie sklepu online bez posiadania własnego magazynu. Wystarczy zdecydować się na prowadzenie sklepu w modelu dropshipping. W ten sposób możliwe jest zatowarowanie e-sklepu w szybki i prosty sposób.