Twoja pierwsza działalność – założenie sklepu internetowego

Sklep internetowy to od kilku lat doskonały pomysł na biznes. W czasach, gdy nasze życia zdominowała pandemia koronawirusa, zainteresowanie zakupami w sieci dodatkowo wzrosło. Czy jest to jednak dobry pomysł na pierwszą działalność? Jak najbardziej – założenie sklepu internetowego umożliwia bardzo szybki start w biznesie i to w dodatku bez dużych nakładów finansowych.

Jak to osiągnąć? O tym przeczytasz poniżej.

Sklep internetowy – na już!

Założenie pierwszej firmy nie może być zbyt skomplikowanym procesem. Chodzi w końcu o to, by obudzić w początkujących przedsiębiorstwach apetyt na rozwijanie własnego biznesu. Właśnie dlatego sklep internetowy sprawdzi się idealnie.

Wszystko za sprawą oprogramowania, które pozwoli błyskawicznie rozpocząć sprzedaż – i to bez posiadania wiedzy technologicznej czy umiejętności graficznych. Mowa oczywiście o platformach e-commerce typu SaaS, czyli działających w modelu abonamentowym. Dają Ci one dostęp do praktycznie gotowego sklepu, który musisz uzupełnić danymi, pobrać produkty, a także dostosować jego wygląd do swoich preferencji czy założeń.

Oprócz tego zyskasz*:

  • intuicyjny panel administracyjny, umożliwiający wygodne prowadzenie sprzedaży.
  • możliwość integracji z ponad 300 hurtowniami (w tym hurtowniami dropshipping),
  • dostęp do integracji z Allegro i innymi platformami zakupowymi, jak Empik Marketplace czy eBay,
  • gotowe integracje z kurierami i bramkami płatności,
  • możliwość wystawiania wielu rodzajów faktur, a w razie potrzeby integracje z systemami ERP,
  • aplikację mobilną do obsługi sprzedaży w dowolnym miejscu,
  • wsparcie techniczne i doradztwo e-commerce.

Funkcje są opisane na podstawie oprogramowania sklepów internetowych Sky-Shop.

Co musisz zrobić, by zacząć sprzedawać?

Wybór oprogramowania to bardzo ważny krok na drodze do rozpoczęcia sprzedaży w sieci, jednak musisz zadbać także o kilka innych kwestii, takich jak:

  1. Założenie działalności gospodarczej.
  2. Wykupienie domeny sklepu internetowego.
  3. Nawiązanie współpracy z hurtowniami – chyba, że planujesz sprzedawać własne produkty.
  4. Wybór metod dostawy.
  5. Wybór bramki płatności.
  6. Wykupienie certyfikatu SSL.
  7. Stworzenie regulaminu i polityki prywatności.

Start w e-commerce? Wypróbuj dropshipping

Model sprzedażowy, który w maksymalnym stopniu ułatwi Ci postawienie pierwszych kroków w branży e-commerce, to dropshipping. Dzięki niemu unikniesz konieczności wynajmowania powierzchni magazynowej, martwienia się o metody dostawy oraz wydawania pieniędzy na produkty, które zalegają później w magazynie. Jak to możliwe?

Dropshipping polega na tym, że Ty, jako właściciel sklepu, odpowiadasz jedynie za jego rozwój oraz marketing. Magazynowaniem produktów oraz ich wysyłką zajmują się hurtownie, z którymi oczywiście wcześniej musisz nawiązać współpracę.

Działalność nierejestrowana czy tradycyjna działalność gospodarcza?

Warto wiedzieć, że jeśli chcesz zaistnieć w biznesie, nie musisz od razu zakładać działalności gospodarczej. Możesz sprzedawać w ramach działalności nierejestrowanej, pod warunkiem, że nie osiągasz wyższych przychodów niż połowa pensji minimalnej brutto w danym roku. Jedyny koszt, który wtedy ponosisz, to podatek dochodowy.

Pamiętaj jednak, że działalność gospodarcza otwiera wiele drzwi. Przede wszystkim dotyczy to współpracy z firmami, które nie podpisują umów z osobami fizycznymi. Do założenia działalności mogą Cię także zachęcić preferencyjne składki ZUS przez pierwsze dwa lata prowadzenia firmy.

Podsumowanie

Sklep internetowy to świetny pomysł na pierwszą działalność. Dzieje się głównie tak za sprawą popularności zakupów w sieci oraz dostępnością systemów, które w banalny sposób pozwalają rozpocząć sprzedaż. Rozwiązania takie, jak dropshipping czy działalność nierejestrowana dodatkowo ułatwiają wejście w świat przedsiębiorczości. Życzymy wielu sukcesów!