Co to jest dropshipping czyli wysyłka towaru do klienta prosto z hurtowni?

Processed with VSCO with f1 preset

Dropshipping jest coraz bardziej rozpowszechniony, a właściciele sklepów internetowych coraz chętniej wybierają to rozwiązanie. Zaopatrywanie sklepu w ten sposób jest bardzo wygodne i niweluje wiele czynności, które musiałyby zostać wykonane bezpośrednio w sklepie, a przede wszystkim pozwala ograniczyć przestrzeń magazynową lub całkiem z niej zrezygnować. Ponadto niejedna hurtownia dropshipping uznaje już za lepsze rozwiązanie niż tradycyjną sprzedaż.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping jest to po prostu wysyłka towaru z hurtowni do klienta. Dystrybutor nawiązuje ścisłą współpracę ze sklepem internetowym. Na podstawie tej współpracy dystrybutor magazynuje towary, a w przypadku zamówienia wysyła je bezpośrednio do klientów sklepu internetowego. Wówczas właściciel sklepu internetowego zajmuje się całym zapleczem marketingowym, wyglądem sklepu, doborem asortymentu, kontaktem z klientem itp. Z kolei dystrybutor jest stroną odpowiedzialną za przechowywanie, pakowanie oraz wysyłkę do klienta. Dzięki takim rozwiązaniom każdy robi to, co potrafi najlepiej. Sklep zajmuje się tylko sprzedażą, nie musi magazynować i kupować towarów. Natomiast dystrybutor może zajmować się magazynowaniem i całą fizyczną obsługą produktów.

Jak działa dropshipping?

Dropshipping opiera się zazwyczaj na systemie informatycznym, który kompatybilny jest z programem sklepu i internetowego. W chwili złożenia zamówienia do klienta informacja zostaje przekazana do systemu dystrybutora. Wówczas sklep dostaje wiadomość zwrotną potwierdzającą przyjęcie zamówienia. Tak zakupiony towar jest pakowany, a następnie wysyłany do klienta. Co więcej, automatyczne wiadomości wysyłane z systemu pozwalają pracownikom sklepu na informowanie klienta o postępach przygotowania jego zamówienia. Jak widać etap wysyłki i pakowania całkowicie omija sklep internetowy. Wiele osób będzie się zastanawiało, jak wygląda zysk sklepu, skoro oprócz sprzedaży internetowej oraz działań marketingowych i doradczych, wszystkie inne czynności wykonuje dystrybutor.

Zysk w przypadku dropshippingu

Mówiąc krótko zyskiem sklepu internetowego w przypadku dropshippigu jest po prostu różnica między ceną hurtowa dystrybutora a ceną detaliczną w sklepie internetowym. Wysokość tej drugiej ceny może być albo ustalana na podstawie umowy z dystrybutorem, albo na podstawie indywidualnych decyzji właściciela sklepu. Wszystko zależy od rodzaju umowy, stron oraz produktów. W zależności od tego, jaka cena zostanie ustalona, klienci mogą być bardziej lub mniej zainteresowani kupnem w danym sklepie. Wysokie ceny mogą zniechęcić klienta oraz sprawić, że więcej nie powróci on do sklepu. Dlatego zawsze lepiej zachować wyważone stawki, które zapewnią wielu klientów.

Wady i zalety dropshippingu

Istnieje kilka niezaprzeczalnych zalet tego rozwiązania. Z pewnością pozwala ono ograniczyć nakłady finansowe na start działalności, ale także na obsługę zamówień oraz wysyłek. Oczywiście niepotrzebna jest także przestrzeń do magazynowania. Jednakże rozwiązanie to posiada także wady. Są to głównie brak precyzyjnej kontroli nad wysyłkami, możliwości sprawdzenia towaru, a także brak rozpoznawalności w przypadku braku etykiet i informacji o sklepie na paczkach.

Jeśli interesuje Cię ten temat to koniecznie zapoznaj się z poradnikiem na ten temat napisanym przez Sky-Shop.pl – dostawce oprogramowania do drosphippingu. Znajdziesz go pod adresem:
https://blog.sky-shop.pl/30-najczesciej-zadawanych-pytan-dropshipping/