Zalety i wady dropshippingu

Posiadanie własnego magazynu czy też jego wynajem nie jest obecnie koniecznością do prowadzenia sklepu internetowego. Wystarczy, że zdecydujemy się na prowadzenie e-sklepu w modelu dropshipping. Jest to zarówno oszczędność czasu i pieniędzy, jak również większe bezpieczeństwo i wygoda. Magazynowaniem i wysyłką towaru zajmuje się hurtownia, z którą zdecydowaliśmy się współpracować. W ten sposób można uniknąć wielu dodatkowych i niemałych kosztów. Zasada jest taka, że sklep kupuje towar dopiero w momencie złożenia przez klienta zamówienia. Dropshipping z pewnością jest świetnym rozwiązaniem dla nowo powstałych i małych firm. Jakie są zalety i wady dropshippingu?

Jakie są zalety dropshippingu?

Założenie sklepu internetowego wiąże się z niemałymi kosztami finansowymi. Im szerszy asortyment mamy do zaoferowania swoim potencjalnym klientom, tym trzeba liczyć się z koniecznością poniesienia większych wydatków. Decydując się na tradycyjny model sprzedaży, przyjdzie nam sporo zapłacić za zakup asortymentu i magazyn. Inaczej wygląda to jednak w przypadku nowoczesnego modelu sprzedawania w postaci dropshippingu. W jego przypadku można sprzedawać towary i to bez posiadania magazynu. Wygląda to tak, że sklep staje się czymś w rodzaju pośrednika między hurtownią i klientami. Wysyłką zamówienia i magazynowaniem tworów zajmuje się hurtownia. Sprzedawca płaci za towar dopiero w momencie kupienia go przez klienta. Z kolei sprzedawca musi zadbać o pozyskanie klientów i zbieranie ich zamówień oraz o wysoką jakość obsługi klienta. Za każdy zakupiony przez klienta produkt sprzedawca otrzymuje zapłatę, ale jest ona pomniejszona o kwotę określoną zgodnie z umową z dystrybutorem. W efekcie sklep internetowy zarabia na różnicy między ceną hurtową i detaliczną.

Największą zaletą dropshippingu jest oczywiście zredukowanie ryzyka inwestycyjnego i brak konieczności ponoszenia kosztów związanych z utrzymaniem magazynu. Jako, że nie trzeba zatowarować sklepu, nie trzeba posiadać dużego kapitału na zakup produktów. Kolejnym plusem jest możliwość ciągłego zwiększania liczby produktów i poszerzanie oferty, a wszystko to bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jak najbardziej możliwe jest współpracowanie z kilkoma hurtowaniami na raz. Duża oszczędność czasu i pieniędzy sprawia, że można przeznaczyć więcej środków w promocję swojego biznesu. Na korzyść dropshippingu przemawia także brak potrzeby zatrudniania dodatkowej osoby.

Wady dropshippingu

Prowadzenie sklepu internetowego w modelu dropshipping nie jest wolne od wad. Największą z nich jest dłuższy czas realizacji zlecenia, co w przypadku wielu klientów może być zniechęcające. Każdy przecież chce otrzymać zamówiony towar jak najszybciej. Minusem jest także brak niezależności, gdyż jako sprzedawca nie mamy bezpośredniego dostępu do produktów. Za wszelkie problemy z towarem winę ponosi sprzedawca. Klient nie ma przecież kontaktu z hurtowniami, ale ze sprzedawcą, który musi wziąć za wszystko odpowiedzialność. Nie zawsze sprzedawca posiada dostęp do pełnych i aktualnych stanów magazynowych. Trzeba też pamiętać, że każda pomyłka hurtowni odbija się niekorzystnie na wizerunku sklepu.

Więcej na ten temat znajdziesz pod adresem: http://ecommercowy.pl/wady-i-zalety-dropshippingu/